Sunday, January 30, 2011

LIVE - Dato Ahmad Maslan Mengucapkan Tahniah....

Keputusan Tidak Rasmi.....



BN : 6,998


PAS : 2,992

Mejoriti BN : 3,706


Undi Rosak : 157


72% Keluar Mengundi


Sumber Ketua Penerangan Umno Malaysia Dato Ahmad Maslan.......huhuhhhu

LIVE! PRK Tenang

MP JB shahrir samad dan.askar diantara tiba paling awal ..pertahanan awam turut membantu mangsa banjir. 

Ds Hishamuddin. Dan Ketua Polis johor turut berada dikawasan banjir. 

Amat memalukan khawarij PAS hanya sibuk pancing undi dan tidak mempedulikan masaalah mangsa banjir. 

Peti undi KG Redung , SMK Kamarul Arifin dan Tenang Station banjir. 
Sent from my BlackBerry® wireless

http://www.pisau.net/

Updet - Peratusan Yang keluar Mengundi....


TIDAK RASMI !! - 71.7% pengundi Tenang telah menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi. BN juga dikatakan akan menang dengan majoriti 3000 ke atas. Melebihi majoriti pada PRU 12. Ini sekadar ura2 walaupun dari sumber media. Sama2 kita berdoa agar kemenangan berpihak pada BN dengan majoriti lebih besar.
 

LIVE TENANG : TENTERA MERAH GEMPUR PEKAN LABIS !





























Tenang: Maarof Jadi Mungkar,Normala Rela

Maarof suami kepada Calon khawarij PAS yang disahkan gila apabila mengunakan MC beliau selama 21 hari untuk menjalankan kerja sebagai kempen manager kepada isterinya.


Disini kita dapat melihat bagaimana Normala telah menukar nama suaminya daripada Mohd Maarof kepada Mungkar .Muslimah khawarij ini berjaya menjadikan suaminya sebagai contoh dan ikutan golongan penyokong PAS agar melakukan kerja mungkar.Pembohongan dihalalkan asalkan tercapai matlamat.



Terkini:Gobalakrishnan telah mengistiharkan keluar parti PKR.Akhirnya Gobi keluar dari PKR ternyata PKR makin hampir kepada penghujung,Kapalnya bakal karam.


Aktivis Parti PAP(parti lee kuan yew) bersama DAP sedang giat kempen dan bantu PAS dalam prk Tenang termasuk beri sumbangan payung dan baju hujan kepada DAP. Hakikatnya DAP dan PAP memang ada hubungan yg sangat baik kerana Lim Kit Siang pernah menjadi S/usaha Agung PAP sebelum Singapura keluar dari Malaysia. Inilah sikap Pas yg sanggup terima siapa saja demi politiknya walaupun mrk anti islam. Dimana maruah PAS


Pisau kata " nanti kena pi tukar nama di Mykad la nampak gayanya"




http://www.pisau.net/

BN 4 TENANG.....

LIVE PRK TENANG: UNDI ANDA PENENTU KEMENANGAN!!!


Tamat sudah waktu berkempen.  Tiba masanya untuk anda laksanakan kewajiban anda sebagai pengundi.

Pesan GT kepada semua:
  1. Keluar dari rumah awal menuju ke pusat mengundi
  2. Bawa dokumen pengenalan diri anda
  3. Jgn serahkan dokumen pengenalan diri kepada pihak lain
  4. HATI-HATI DENGAN ORANG SAKIT JIWA DI TENANG.  PASTIKAN JARAK ANDA 50 METER DARI DIA
Undilah calon kita, TOK AI:



Saturday, January 29, 2011

Terkini - Jawapan Cikgu Mala tentang MC suami.

UMNO tiada modal? Itulah kata mereka. Menyerang orang yang tiada kaitan dengan pilihanraya. Nampaknya PAS suka menjilat ludah sendiri. Siapa yang berkempen memburukkan Isteri PM, DS Rosmah  sebelum ini walaupun beliau tiada kaitan pun dengan calon mahupun kawasan yang ditandingi?

Kalau tak ingat, cuba lihat ceramah Mat Sabu.

Kesimpulannya PAS boleh buat, UMNO tak boleh buat.... Serupa Yahudi!!!

Ini penjelasan Cikgu Mala kenapa suaminya berhak dapat MC 14 hari....


Calon PAS, Normala Sudirman mendakwa suaminya, Maarof Abdul Mutalib diberikan cuti sakit sehingga tempoh dua minggu berturut-turut disebabkan oleh masalah kemurungan akibat arahan pertukaran dalam tempoh 24 jam ke sebuah sekolah di Johor Bharu sebelum ini. 

Beliau berkata, bagaimanapun jika media berminat menyiasat lebih lanjut mengenai kesahihan sijil cuti sakit kepada suaminya itu, dinasihatkan bertemu terus dengan doktor yang berkenaan.

“Lebih baik media berjumpa dengan doktor yang mengeluarkan cuti sakit tersebut kerana sebagai doktor beliau lebih profesional dan tahu kenapa dan mengapa surat itu dikeluarkan kepada pesakitnya.

“Media kalau nak tahu lebih baik tanya pada doktor itu lebih baik dan ada ketelusan,” katanya kepada pemberita di Dataran Wayang Pacak di sini pada Jumaat.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas mengenai tindakan suaminya mendapat cuti sakit selama 21 hari daripada dua pusat kesihatan di Segamat namun pada masa yang sama Maarof sering didapati menemani isterinya sepanjang musim kempen pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang.

Dalam pendedahan yang dibuat oleh sebuah blog http://marahku.blogspot.com/ mendakwa suami calon PAS itu telah mengambil cuti sakit selama dua hari pada 6 dan 7 Januari dari Pusat Perubatan Keluarga di Jalan Segamat-Labis, Johor.

Ia diikuti dengan cuti sakits selama dua minggu bermula 10 hingga 23 Januari yang dikeluarkan oleh Klinik Kesihatan Bandar Putra, Segamat dan tambahan cuti lima hari lagi yang diperoleh daripada pusat kesihatan yang sama.

Dalam salinan surat sakit tersebut, dimaklumkan Maarof yang juga guru di Sekolah Menengah Kebangsaan Tenang Stesen diberikan cuti sakit selama 2 minggu berturut-turut kerana beliau menghadapi masalah kemurungan yang serius.

Mengulas lanjut mengenai isu berkenaan, Normala yang lebih mesra dengan panggilan Cikgu Mala berkata, suaminya berdepan dengan tekanan yang hebat ketika mendapat tahu mengenai pertukaran yang diputuskan oleh Jabatan Pelajaran Johor sebelum tindakan tersebut ditarik balik dalam tempoh 24 jam selepas itu.
“Ya, hal penukaran itu memberikan kesan di hati suami saya kerana pada hari yang sama juga anak saya dimasukkan ke wad,” katanya.

Ketika ditanya bagaimana dengan keadaan suaminya ketika ini, Cikgu Mala berkata, emosi suaminya sangat stabil dan beliau juga menegaskan dirinya tidak langsung tertekan dengan isu sijil cuti sakit suaminya yang dijadikan bahan kempen dalam pilihan raya kali ini.

“Saya yakin dengan integriti pihak yang mengeluarkan sijil cuti sakit ini. Apa pun tohmahan atau fitnah yang tidak benar akan berbalik kepada orang yang menyebarkan fitnah itu. Insya-Allah, Allah akan memelihara saya daripada sebarang fitnah dan hasad dengki,” katanya.

Jelasnya isu serangan peribadi sudah tidak relevan untuk memancing undi pengundi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang.

“Isu ini telah disensasikan dengan kaitan peristiwa yang tidak berasas. Isu sakit ini perlu tanya kepada doktor,” katanya.
http://rajahmas.blogspot.com/

SURAT TERBUKA NORMALA TERHADAP BLOGGER ???

Berita yang baru Melayu CinDia perolehi bahawa Calon PAS PRK DUN Tenang, Normala kini semakin tertekan dengan pembongkaran blogger2 mengenai penyelewengan dan skandal beliau. Dan pihak Normala dikatakan telah menghantar surat terbuka terhadap seorang blogger terkenal mengenai hal ini. Adakah beliau hendak menyelesaikan masalah isterinya yang semakin agresif tamakkan kuasa politik? KLIK DI SINI untuk mengetahui isi kandungan surat tersebut.
http://gelombang-rakyat.blogspot.com

PAS Merendahkan Peranan Wanita

Berita Harian, 24 Januari 2011. (baca sini)

Ketua Dewan Ulamak PAS Terengganu semasa berucap di Kampung Gong Duek, Besut, Terengganu pada 1 April 1981 antara lain berkata "orang munafik ialah orang yang mengambil orang kafir buat kawan baik……siapa adik kakak ambil orang kafir buat kawan baik”. (Disambut beramai-ramai “UMNO” )….Ha…..UMNO…..Apa hukum orang ni!……. (Pendengar jawab “Munafiq” ) dan disambung “Munafiq”.
Dulu PAS kata UMNO ini kafir dan munafik kerana berkawan dengan MCA dan MIC, namun sekarang bila PAS berkawan dengan DAP apa pula hukumnya? Menafsirkan semula yang dulunya haram menjadi halal hanya menurut selera politik semata-mata.

PAS pernah menghalang calon wanita untuk bertanding dalam PAS mengikut buku yang dikeluarkan oleh Dewan Ulamak PAS Pusat ini. Sekarang ini PAS halalkan pula.

Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidal adil membiarkan wanita kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga,” kata Nik Aziz pada 16 Mac 1999 di Kota Bharu. PAS pernah merendahkan martabat wanita untuk bekerja.
Pada 20 Julai 1999 Nik Aziz berkata "cadangan kerajaan negeri untuk memberi pekerjaan kepada wanita kurang rupawan kerana wanita rupawan biasanya mempunyai suami kaya. Jika wanita rupawan tidak bekerja ia tidak menimbulkan sebarang masalah kepada mereka". Hari ini PAS telah gunakan wajah yang rupawan untuk memancing undi daripada rakyat. PAS bukanlah parti yang boleh dipercayai oleh rakyat, esok lusa mereka boleh berubah-berubah pendirian setelah dipengaruhi oleh DAP. Usah terpedaya dengan taktik PAS.

http://anginperubahan.blogspot.com/

Friday, January 28, 2011

Suami Normala Kantoi Lagi

Panazzzzzzzzz......

Suasana makin panas lagi.

Sijil cuti sakit diatas adalah milik suami Normala yang dikeluarkan oleh Pusat Perubatan Keluarga (klinik swasta).

Suami Normala diberi cuti sakit pada 6 & 7hb jan, iaitu pada hari khamis dan jumaat. Macam tahu-tahu pula dia nak sakit pada hari khamis dan jumaat, kemudian bersambung pula dengan sabtu dan ahad. Dapatlah cuti empat hari.

Cuti sakit diatas di keluarkan sebelum dia mendapat cuti sakit dari hospital kerajaan.

Apa yang saya nak kongsikan dengan anda ialah tentang klinik yang mengeluarkan sijil cuti sakit diatas.

Daripada risikan yang saya jalankan hari ini, doktor klinik tersebut adalah biras kepada suami Normala.

Adik kepada Normala iaitu Norhana Bt Sudirman adalah isteri ke tiga kepada doktor klinik berkenaan, iaitu Dr Jalil.

Mengikut maklumat yang saya dapat, suami Normala sering ponteng kerja kerana sering membawa isterinya ke sana sini untuk urusan politik. Maklumlah Normala pegang pelbagai jawatan dalam Pas, sudah tentulah dia sibuk dengan urusan politik.

Oleh yang demikian saya merasakan ini bukan kali pertama klinik di atas mengeluarkan mc kepada suami Normala. Pejabat Pendidikan Segamat boleh semak perkara ini. Saya yakin jika semakan dilakukan berpuluh-puluh mc dari klinik yang sama dapat dikorek keluar. Maklumlah biras sendiri doktor. Tak payah pergi klinik pun boleh, duduk rumah saja mc boleh sampai.

Dalam hal ini, saya rasa adalah lebih baik Kementerian Kesihatan juga menjalankan siasatan untuk mengetahui hubungan antara doktor yang bertugas di klinik swasta diatas dengan doktor klinik kerajaan yang mengeluarkan mc kepada suami Normala.

Tidak mustahil doktor tersebut mempunyai kenalan dengan doktor-doktor hospital kerajaan yang boleh 'kawtim' untuk keluarkan mc kepada suami Normala.

Minta maaflah kepada penyokong-penyokong Pas, kami sebenarnya tidak berhajat untuk menggunakan isu ini kalau tidak Pas yang mulakan dulu. Semuanya bermula dari pemimpin Pas.

Salahuddin Ayub@Din Puduraya yang mula serang calon BN. Tiga hari lepas saya dah pesan kepada Din Puduraya, jangan ingat kamu sahaja yang ada peluru, kami pun ada peluru juga. Lihat di sini

Esok akan ada pendedahan yang lebih panas lagi tentang Normala yang akan kami dedahkan.

Jadi sekarang kita semua boleh lihatlah perangai pemimpin Pas yang kononnya lebih baik, lebih islam dan suci daripada segala kekotoran serta kejahatan. Perangai lebih teruk dari jin tanah.

Sebab itu saya kata taraf Pas sama dengan bapa dan ibu ayam. Bapa dan ibu ayam lacurkan perempuan untuk kepentingan mereka. Pas pula lacurkan agama untuk kepentingan politik mereka. Sini

http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/

Sah ! MC Milik Suami Normala

Seorang rakan menghubungi Pejabat Pendidikan Daerah Segamat sebentar tadi bagi mendapatkan pengesahan Sijil Cuti Sakit suami calon Pas.

PPD Segamat mengesahkan mc tersebut adalah milik suami Normala yang dikeluarkan oleh Klinik Kesihatan Bandar Putra Segamat.

MC pertama diberi cuti selama 14 hari dari 10hb jan - 23hb jan

MC kedua diberi cuti 5 hari dari 24hb - 28hb jan (jumaat). Sabtu hari cuti, ahad hari mengundi pun hari cuti. Isnin boleh kembali bekerja, p/raya dah habis.


Sementara itu dianogsis yang dicatatkan pada mc ke 2 (garisan hitam) tertulis 'Repussive Mood'. Maksudnya lebih kurang 'mood agresif' atau boleh kita katakan menghadapi masalah psikologi atau dalam bahasa kasar dipanggil 'gila'.

Mengikut seorang doktor yang saya hubungi sebentar tadi, kebiasaannya untuk kes-kes sebegini hanya pakar psikiatri yang boleh mengeluarkan mc terus selama 14 hari. Dalam kes ini ianya tidak berlaku, hanya klinik kesihatan yang mengeluarkan mc tersebut. Kemudian disambung pula 5 hari lagi oleh klinik kesihatan yang sama. MC tersebut juga tidak diketahui ditandatangan oleh siapa, samada oleh doktor sendiri atau oleh pembantu perubatan (MA) kerana ruang nama dan jawatan telah ditutup

Bagaimanapun mengikut doktor yang saya hubungi itu, mc tersebut tidak boleh dipertikaikan kerana ianya sah.

Cuma dalam bab ini ianya seolah-olah telah berlaku pakatan antara suami Normala dan orang yang mengeluarkan mc.

Sekiranya suami Normala benar-benar sakit, maka dia harus berada di rumah dan tidak boleh mengikut isterinya berkempen. Tambahan pula penyakit yang dihadapinya adalah penyakit yang melibatkan otak kerana ianya boleh mengancam orang ramai. Buatnya dia datang 'mood agresif' kemudian tiba-tiba mengamuk dan pukul orang merata, tak ke haru biru jadinya.

Inilah perangai orang Pas, sana sini tuduh orang itu jahat, orang ini rasuah, orang itu menipu, dan sebagainya. Diri sendiri tak sedar. Kopiah putih atas kepala, tetapi mc pun menipu. Kalau nak tolong isteri berkempen, ambillah cuti tanpa gaji.

Tak malu ke, ambil mc, gaji jalan. Duit apa yang kau makan ? duit haram kerana menipu sakit, kemudian sibuk berpolitik, dapat gaji balun, bagi anak bini makan. Duit haram oiiiii.....

Buang sahajalah kopiah atas kepala tu, dasar parti penipu.

Kementerian pendidikan harus mengkaji balik kedudukan sebagai guru. Dia perlu dihantar untuk menjalani rawatan psikiatri untuk mengesahkan tahap mentalnya kerana bimbang ianya boleh mengancam keselamatan murid-murid.

http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/

Suami Normala Dapat MC Untuk Bantu Isteri Berkempen


Saya tidak mahu bercakap banyak atau menulis panjang. Cuma nak minta Kementerian Kesihatan dan Kementerian Pendidikan menyiasat Sijil Cuti Sakit di bawah samada ianya benar-benar milik suami kepada calon Pas atau bukan.

Cerita mengenai perkara ini saya petik dari blog My Anger.

Jika benar mc tersebut miliknya bermakna dia telah menipu, berpura-pura sakit kerana hendak bawa isterinya berkempen.

Bagaimana pula doktor boleh memberi mc sehingga 19 hari kepada orang yang berpura-pura sakit. ?



http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/

Thursday, January 27, 2011

CIKGU MALA SI ANAK TANGGANG



Ini adalah salah satu isu dimana seseorang yang telah diberi makan hasil wang kerajaan termasuk gaji, elaun, bonus dan segala kemudahan beliau sebagai guru, tetapi sekarang meletak jawatan kerana nak menentang kerajaan pula. Begitu kah tanda terima kasih Cikgu Mala terhadap kerajaan setelah mendidik dan menjaga beliau sebagai seorang guru..??  Makan duit kerajaan lepas tu nak lawan kerajaan balik pula...??

Cikgu Mala adalah satu contoh "anak tanggang" yang menderhaka terhadap kerajaan. Setelah diberi segala-gala kepadanya oleh kerajaan, sekarang nak menggigit semula tangan yang dahulunya menyuapnya makan.

Seorang cikgu yang tersalah perhitungan demi mengejar wang dan jawatan sehingga lupa terhadap semua itu, setelah bertahun-tahun makan duit gaji kerajaan, elaun kerajaan, bonus kerajaan dan termasuk gaji yang diperolehi semasa beliau cuti beranak hampir 3-4 bulan dengan gaji berbayar, dan berbagai lagi imbuhan yang diberikan kerajaan terhadap Cikgu Mala yang tak berfikiran waras.

Ingatkan "si Tanggang" hanya lagenda purbakala tetapi hakikatnya memang benar wujud di Tenang. Bukti ketamakan wang ringgit dan kuasa menjadi cita-cita utama si Tanggang sehingga terlupa asal-usul.




http://klboyzwangsa.blogspot.com/

KENAPA SIA-SIAKAN PELUANG TERBAIK, CIKGU MALA?

Banjir yang melanda beberapa kawasan di Tenang, membuka satu lagi tembelang dan mendedahkan satu lagi kelemahan. Banjir yang Allah Taala 'kerahkan' ke kawasan pengundian tersebut, bagaikan satu ujian untuk calon-calon yang bakal bertanding pada 30 Januari nanti.

Dan berdasarkan daripada petunjuk, nyata Normala Sudirman begitu ketinggalan jauh dalam perlumbaan siapa yang berani meredah banjir dan siapa yang sanggup bergalang ganti dengan kebajikan para pengundi di kawasan yang dilanda banjir.

Suka atau tidak, Normala Sudirman dalam tempoh berkempen ini menjadi sasaran paparazzi atau tukang kempen UMNO-BN. Buat pertama kali selepas Mac 2008, ini adalah satu-satunya calon wanita dari PAS yang menyungkit banyak perhatian, bermula dengan jawatannya yang disandang, kemudian sehinggalah kepada masalah peribadi yang tidak sepatutnya terdedah.

Setiap gerak-geri Normala Sudirman akan diperhatikan, dirakam dan dicatatkan. Sebarang kesilapan, akan disiarkan dan didedahkan. Berbeza dengan Azahar Ibrahim yang mampu bergerak bebas kerana kebanyakan jentera kempen dan propaganda PAS serta Pakatan juga lebih menumpukan perhatian kepada Normala Sudirman.

Banjir yang berlaku sebelum kedatangan Nik Abdul Aziz, berjaya menyerlahkan orang yang bakal menjadi wakil rakyat di kawasan tersebut. Normala Sudirman gagal menggunakan kesempatan itu untuk membuktikan, sekalipun dia adalah Muslimat PAS dan dikecam oleh Soi Lek dan Tan Lian Hoe, bantuan kepada golongan yang terkesan akibat banjir mampu digalasnya.

Sebaliknya, Normala Sudirman kelihatan terlambat dalam serba-serbi. Dia terlambat sampai. Dia terlambat menyua muka. Dia terlambat dalam perebutan menghulurkan bantuan. Dia juga terlambat untuk mengambil hati para pengundi yang masih berkira-kira siapa yang perlu diundi. Malah dia terlambat untuk membenarkan kempen-kempen PAS dan Pakatan Rakyat yang kelihatan menyebelahinya dua hari kebelakangan ini.

Sedangkan inilah masanya untuk berlakon. Inilah masanya untuk membuktikan, sebagai wanita dia juga mampu memikul beban dan tugas. Bukannya sentiasa menunggu arahan suami yang berlagak bagaikan dewa dari kayangan yang memiliki hamba sahaya yang hanya dibayar dengan beberapa ratus ringgit sebagai mas kahwin.

Kempen untuk esok, pasti akan dipengaruhi oleh kelembaban Normala Sudirman untuk membiasakan dirinya dengan persekitaran. Cerita-cerita tentang egonya dia, cerita-cerita tentang rungutannya kerana terpaksa bersusah payah, sudah mula kedengaran di sana sini. Malah beberapa pemimpin PAS yang turut serta dalam kempen pilihanraya di Tenang, sudah mula menepuk dahi dan berwajah panjang. Ada yang mengeluh panjang dan sudah mula berkira-kira untuk pulang ke markas masing-masing! Malah cerita-cerita itu sudah pun sampai ke Kuala Lumpur menerusi mulut pemimpin PAS, bukannya daripada UMNO-BN!!!

Nyata, kerja mereka selama beberapa hari yang mula menampakkan hasil, terbantut dan hancur dek kerana banjir dan sikap Normala Sudirman. Masa mengundi sudah tidak sampai 72 jam. Tempoh yang amat singkat itu, perlu dipergunakan dengan seoptimum mungkin, sedangkan pada masa yang sama, calon pula buat hal dengan lenggang-lenggok kesayangan suami.....

Kenapalah jadi macam tu?



NIZAR BAKAL PENGANTI NIK AZIZ! - LIVE PRK TENANG !

sila lihat video di bawah



jelas sekali nizar protegee paling layak untuk jadikan nik aziz
sebagai mentor dalam mengeluarkan fatwa2 meraban
demi kepentingan politik songsang PAS.

ALLAH tidak berparti... buang hamPAS!!

http://1peluru.blogspot.com/

PRK TENANG !!! GEMPAR DAN EKSLUSIF !!! NORMALA PANDAI BERLAKON !!!



nampaknya PAS dah janji tak serang peribadi calon BN.tetapi ternyata PAS ini penipu dan akhirnya dibogelkan kerana calon BN telah menjawab kembali selepas itu.berani ker Normala jawab dengan kenyataan di bawah ini

SESUNGGUHNYA KALAU DAPAT LAH MAKAN AYAM KFC,SEDAPNYA SEHINGGA MENJILAT JARI
saya dan beberapa blogger telah pergi ke satu tempat untuk bertanya kepada penduduk macam manakah perangai Nomala ini.ini lah jawapan dari penduduk.

HASIL TEMUBUAL PERTAMA :

"normala ni memang pandai berlakon.kononnya dia seorang yang prihatin dan mesra rakyat. hakikatnya dia ni sombong malah setiap kali ada rewang di tempatnya di felcra sekijang,muka dia payah nak jumpa.sekarang sibuk melawat orang konon.padahal dia ni jenis tak campur org kampung selama ni."

Kenyataan di atas merupakan satu kenyataan dari seorang Penduduk Felcra Sekijang apabila diajukan soalan mengenai keperibadian Normala Sudirman Calon PAS.Emmm Sombong dan Angkuh !!! memang tak dinafikan semua penduduk Tenang ini juga mengetahui Normala seorang yang Bongkak.

TEMUBUAL KEDUA :

"normala ni seorng guru yang pemalas dan ego.konon dia tu bagus sangat.dia bohong bila berkata ramai guru guru menyokong dia,padahal dia tak ada seorang kawan pun di sekolah.di sekolah dia ada 30 org cikgu,tapi seorang pun tak hingin berkawan dgn dia.dia ni dah macam kera sumbang kat sekolah."

Kenyataan di atas di perolehi dari Guru di sekolah yang Normala pernah jawat sebelum ini. Emmm kalau dah guru sendiri pun kata Normala ni Ego memang lekat sangatlah dengan Kenyataan penduduk Felcra Sekijang bahawa Normala ini seorang yang Bongkak.

HASIL TEMUBUAL KE TIGA :

"normala ni jenis tak kenang jasa.dia suka cari batu locatan utk dirinya.mula-mula dia akan buat baik dengan guru besar.bila guru besar dah ok dengan dia,dia tak peduli cikgu cikgu lain. lepas tu dia buat buat baik pula dengan orang pejabat pelajaran daerah (PPD). bila orang PPD dah ok dengan dia, dia tak peduli dengan guru besar pulak.lepas tu dia buat baik pulak dengan orang jabatan pelajaran negeri (jpn). lepas dah baik dengan orang jpn, dia tak peduli pula dengan orang ppd. dia boleh perlekehkan ppd & guru besar sebab kononnya dia baik dgn orang jpn. skrg bila dah terkenal sbb nak jadi adun, tengoklah macam mana dia perlekehkan pengarah pelajaran negeri johor!"

Ini juga merupakan kenyataan Seorang Guru dalam menceritakan Keperibadian Normala Sudirman kepada kita semua.

Emmm macam tu lah juga yang berlaku dengan Firdaus Masod antara Calon PAS bagi PRK Tenang ini. Sebelum ini bukan main berkerjasama mereka ini, banyak hal dalam kepimpinan PAS di jalankan oleh mereka malah siap ada Plan untuk mereka berdua ini membahagi Kerusi Dun bagi PRU 13 kelak.Namun bila Arwah Dato Sulaiman Taha meninggal Dunia mulalah si Normala Sudirman ni terus CANTAS Firdaus Masod sampaikan terpingga pinga Firdaus Masod ni.
http://badutrakyat.blogspot.com/

Wednesday, January 26, 2011

PRK DUN Tenang: Huru-hara jentera PAS..!!!



Berita terkini dari Tenang memberi tahu ada sesuatu yang “tidak kena” pada jentera kempen PAS di sana. Menurut sumber, jentera kempen pihak PAS sedang berada di dalam keadaan “ribut taufan”. Huru hara dan bergaduh sesama sendiri. Tidak ubah seperti puak-puak musyrikin yang bertelagah sesama sendiri ketika berperang di zaman Rasulullah S.A.W dan para sahabat dahulu.
Menurut “sumber dalaman” penulis, kempen PAS di PRK DUN Tenang telah diboikot secara “halus” oleh Mazlan Aliman, kumpulan ANAK dan Dewan Pemuda PAS. Ini adalah hanya disebabkan oleh sifat dengki yang ada pada Mazlan Aliman kepada calon PAS PRK DUN Tenang, Normala Sudirman. Menurut sumber lagi, Mazlan Aliman memang hadir di PRK DUN Tenang, namun kehadirannya hanyalah sekadar “tunjuk muka” sahaja.
Sebetulnya, dikhabarkan bahawa Mazlan Aliman sememangnya sangat bercita-cita besar untuk menjadi calon PRK DUN Tenang ini. Ini memandangkan bahawa terdapat rangkaian Felda di dalam kawasan DUN Tenang.  Memandangkan aktiviti Mazlan Aliman dan kumpulan ANAK yang “konon-konon”nya membela nasib anak-anak Felda, maka dia merasakan bahawa dialah yang paling layak untuk bertanding disitu.
Selain itu, analisis penulis berpendapat bahawa ada logiknya Mazlan tidak mahu Normala menang di PRK DUN Tenang. Kemenangan Normala di Tenang akan menggambarkan masa depa dan cita-cita Mazlan untuk menjadi calon di DUN Tenang pada PRU13 nanti menjadi kelam. Jika Normala menang, Mazlan khuatir Normala akan dicalonkan semula di DUN itu pada PRU13 dan ini “memotong jalan” Mazlan secara peribadi. Mungkin diatas itu, congak sifir Mazlan Aliman dan kumpulan ANAK berpendapat adalah wajar untuk mereka memboitkot kempen Normala itu.
Sebagaimana maklum, Dewan Pemuda PAS dan kumpulan ANAK agak bergantung kepada Mazlan Aliman jika mereka berada di dalam kawasan Felda. Mungkin bagi mereka Mazlan Aliman ini adalah “taiko” besar yang berpengaruh di semua Felda di seluruh negara. Mungkin bagi mereka Mazlan Aliman juga berpengetahuan luas tentang sosio-budaya Felda dan sangat arif dengan isu-isu Felda. Dan memandangkan Mazlan bertindak memboikot kempen Normala “secara halus”, maka mahu tidak mahu, mereka terpaksa mengikut jejak langkah “boss” mereka itu.
Penulis juga difahamkan oleh beberapa rakan di DUN Tenang bahawa terdapat pergaduhan besar di antara “Din Puduraya” (Salehuddin) dan “Ketua Komunis Melayu Sepet Perak” (Nizar). Menurut sumber dalaman PAS yang sampai ke pengetahuan penulis, Salehuddin marahkan Nizar berhubung “cara” Nizar berkempen di situ. Salehuddin tidak puas hati apabila Nizar mengeluarkan “fatwa”nya yang mendakwa “adalah HARAM untuk memberikan undi pada UMNO/BN”!
Mungkin Salehuddin tidak dapat menerima “fatwa” dari Nizar itu. Mungkin pada Salehuddin, hanya Nik Aziz sahaja yang layak mengeluarkan “fatwa hukum” sebegitu. Dikhabarkan bahawa Salehuddin telah memberi amaran dan kata dua kepada Nizar sama ada menghentikan kempen bodoh sebegitu atau berambus saja balik ke Perak! Marah benar Salehuddin pada Nizar…
Nizar pula dikatakan tidak mahu mengalah! Dituduhnya Salehuddin adalah di antara “agen UMNO” yang bekerja ke arah “kerajaan perpaduan”. Malah Nizar juga mengugut akan memboikot semua kempen PAS di PRK DUN Tenang sekiranya Din Puduraya tidak meminta maaf darinya! Garangnya Nizar…
Penulis optimis. Sekiranya mana-mana pihak yang akan bertanya pada Salehuddin mahupun Nizar, mereka berdua pastinya bermati-matian akan menafikan perkara dan insiden tersebut. Begitu juga jika ditanya kepada Mazlan Aliman, kumpulan ANAK atau Dewan Pemuda PAS, “mati hidup balik” pun mereka takkan mengaku kesahihan perkara ini. Iyalah, “siapa yang rela mengaku dia berak di tengah jalan”! Lagi pun, menipu dan berlakon dikhalayak ramai sudah menjadi kebiasaan puak-puak pembangkang. Palsu dan hipokrit..!!!
Nampaknya ramai dari kem Normala sendiri yang tidak ingin dia memenangi PRK DUN Tenang ini. Pemimpin PAS yang datang kebanyakkannya hanya sekadar untuk “tunjuk muka”. Malah dikhabarkan bahawa inilah kali pertama mereka menjejakkan kaki di DUN Tenang! Jika tidak ada PRK di DUN Tenang ini, tak ingin mereka singgah di Felda-Felda yang berada di Tenang. “Beli jiwa”lah kononnya…
Tidak mengapalah. Penulis amat menghormati amalan demokrasi yang diamalkan di Malaysia dan tidak terkecuali PRK DUN Tenang. Normala bertanding dan berkempenlah bersungguh-sungguh. Cubalah untuk “tidak hilang wang deposit”. Penulis harap Normala tidak akan menjemput Mat Sabu dan Anwar ke sana. Maklumlah, yang seorang tu suka “goda” isteri orang, dan yang seorang lagi tu pula lebih merbahaya, dia suka suami, isteri, gadis dan pemuda yang jambu! Penulis risau jika mereka mencemar nama baik Cikgu Mala yang ternyata lebih warak dan Islam dengan “salam bersarung tangan”. Harap Cikgu Mala jangan menjemput mereka. Jika mereka datang tanpa berjemput pun, jangan salam dan berhati-hatilah dengan mereka. Mereka ada rekod polis!
Wallahua’alam.

http://www.kitagempur.com/