Wednesday, January 26, 2011

PRK TENANG ... PANAS ! ... MENGAPA PAS MELARANG ANWAR IBRAHIM BERCERAMAH !


GWM mengemukakan analisis terperinci berdasarkan data dan fakta yang dikumpul sejak dari Pilihanraya Kecil Parlimen Hulu Selangor [ P94 ] sehingga kepada Pilihanraya Kecil DUN Galas [ N45 ] tempoh hari.

Secara holistik, parti PAS semakin gusar dengan trend dan perkembangan prestasi merudum parti tersebut, setelah tewasnya calon PAS di DUN Bagan Pinang dan DUN Galas.

Analisis yang GWM paparkan adalah realistik, 70% tepat dengan analisis yang dibuat oleh parti PAS sepanjang kempen pilihanraya kecil yang ditandingi parti tersebut.

Kajiselidik parti PAS cukup memeranjatkan!

PAS meletakkan 90% kekalahan calon mereka pada pilihanraya kecil lalu adalah disebabkan oleh faktor Anwar Ibrahim!
Ada dua [ 2 ] faktor besar yang amat membimbangkan PAS, setiap kali Anwar Ibrahim bertandang untuk membantu sahabatnya melalui ceramah yang dianjurkan.



IMEJ GANGSTERISMEDari kajian PAS, 75% responden menyatakan kurangnya ketakutan mereka untuk menghadiri ceramah yang dihadiri Anwar Ibrahim.

Imej yang dipaparkan dibawah jelas menunjukkan terdapat kolerasi (correlation) jumlah penonton yang hadir pada ceramah PAS dengan fobia masyarakat dengan kehadiran Anwar Ibrahim di pentas utama.





Acap kali, jumlah hadirin berkurang setiap dua (2) minit sewaktu Anwar Ibrahim memberi ceramah. Secara purata, selepas minit kedua, hampir 5,000 penonton meninggalkan ceramah atas imej gangsterime yang dibawa oleh Anwar Ibrahim.

Pada pertengahan ceramah, hanya tinggal sekitar 50 ke 200 orang yang hadir kerana kurangnya impak ganas dalam ceramah PAS.



Responden yang hadir lebih mendambakan imej ganas parti PAS, melebihi imej ganas Anwar Ibrahim.

Imej ganas yang dibawa Anwar Ibrahim kurang menyengat jika dibandingkan dengan imej ganas yang dibawa oleh Nik Aziz, Mahfuz Omar dan para pemimpin PAS yang lain.



'KUNYIT HIDUP' PHOBIADari kajian PAS, 95% responden memberikan jawapan yang cukup memeranjatkan sewaktu
menghadiri ceramah yang disampaikan oleh Anwar Ibrahim.


Rata rata responden meluahkan rasa meloya dan muntah darah dengan aksi 'Kunyit Hidup' Anwar Ibrahim.

Hampir kesemua jawapan dari Borang Kajiselidik Penerangan PAS Pusat memberikan alasan yang serupa.






Selepas lima [ 5 ] minit ceramah berlangsung, tapak ceramah mengeluarkan bau 'Kunyit Hidup' yang meloyakan.

Paparan imej yang ditunjukkan jelas menunjukkan Anwar Ibrahim lebih menumpukan ceramahnya dengan pengalaman 'Kunyit Hidup'nya sebagai peliwat!

Dan kehadiran penyokong setia Anwar Ibrahim inilah yang menyebabkan responden dan masyarakat lari dari menghadiri ceramah Anwar Ibrahim yang dianjurkan oleh parti PAS.



Waima, Nik Aziz menangis risau memikirkan apakah strategi baru yang perlu dilakukan untuk menarik perhatian para pengundi untuk menghadiri ceramah PAS, terutamanya di PRK Tenang!


Sekian ... Laporan khas untuk minggu ini kepada Penerangan PAS Pusat dan media Haprakahdaily.

http://mediawangsamaju.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment