Wednesday, January 26, 2011

PRK DUN Tenang: Huru-hara jentera PAS..!!!



Berita terkini dari Tenang memberi tahu ada sesuatu yang “tidak kena” pada jentera kempen PAS di sana. Menurut sumber, jentera kempen pihak PAS sedang berada di dalam keadaan “ribut taufan”. Huru hara dan bergaduh sesama sendiri. Tidak ubah seperti puak-puak musyrikin yang bertelagah sesama sendiri ketika berperang di zaman Rasulullah S.A.W dan para sahabat dahulu.
Menurut “sumber dalaman” penulis, kempen PAS di PRK DUN Tenang telah diboikot secara “halus” oleh Mazlan Aliman, kumpulan ANAK dan Dewan Pemuda PAS. Ini adalah hanya disebabkan oleh sifat dengki yang ada pada Mazlan Aliman kepada calon PAS PRK DUN Tenang, Normala Sudirman. Menurut sumber lagi, Mazlan Aliman memang hadir di PRK DUN Tenang, namun kehadirannya hanyalah sekadar “tunjuk muka” sahaja.
Sebetulnya, dikhabarkan bahawa Mazlan Aliman sememangnya sangat bercita-cita besar untuk menjadi calon PRK DUN Tenang ini. Ini memandangkan bahawa terdapat rangkaian Felda di dalam kawasan DUN Tenang.  Memandangkan aktiviti Mazlan Aliman dan kumpulan ANAK yang “konon-konon”nya membela nasib anak-anak Felda, maka dia merasakan bahawa dialah yang paling layak untuk bertanding disitu.
Selain itu, analisis penulis berpendapat bahawa ada logiknya Mazlan tidak mahu Normala menang di PRK DUN Tenang. Kemenangan Normala di Tenang akan menggambarkan masa depa dan cita-cita Mazlan untuk menjadi calon di DUN Tenang pada PRU13 nanti menjadi kelam. Jika Normala menang, Mazlan khuatir Normala akan dicalonkan semula di DUN itu pada PRU13 dan ini “memotong jalan” Mazlan secara peribadi. Mungkin diatas itu, congak sifir Mazlan Aliman dan kumpulan ANAK berpendapat adalah wajar untuk mereka memboitkot kempen Normala itu.
Sebagaimana maklum, Dewan Pemuda PAS dan kumpulan ANAK agak bergantung kepada Mazlan Aliman jika mereka berada di dalam kawasan Felda. Mungkin bagi mereka Mazlan Aliman ini adalah “taiko” besar yang berpengaruh di semua Felda di seluruh negara. Mungkin bagi mereka Mazlan Aliman juga berpengetahuan luas tentang sosio-budaya Felda dan sangat arif dengan isu-isu Felda. Dan memandangkan Mazlan bertindak memboikot kempen Normala “secara halus”, maka mahu tidak mahu, mereka terpaksa mengikut jejak langkah “boss” mereka itu.
Penulis juga difahamkan oleh beberapa rakan di DUN Tenang bahawa terdapat pergaduhan besar di antara “Din Puduraya” (Salehuddin) dan “Ketua Komunis Melayu Sepet Perak” (Nizar). Menurut sumber dalaman PAS yang sampai ke pengetahuan penulis, Salehuddin marahkan Nizar berhubung “cara” Nizar berkempen di situ. Salehuddin tidak puas hati apabila Nizar mengeluarkan “fatwa”nya yang mendakwa “adalah HARAM untuk memberikan undi pada UMNO/BN”!
Mungkin Salehuddin tidak dapat menerima “fatwa” dari Nizar itu. Mungkin pada Salehuddin, hanya Nik Aziz sahaja yang layak mengeluarkan “fatwa hukum” sebegitu. Dikhabarkan bahawa Salehuddin telah memberi amaran dan kata dua kepada Nizar sama ada menghentikan kempen bodoh sebegitu atau berambus saja balik ke Perak! Marah benar Salehuddin pada Nizar…
Nizar pula dikatakan tidak mahu mengalah! Dituduhnya Salehuddin adalah di antara “agen UMNO” yang bekerja ke arah “kerajaan perpaduan”. Malah Nizar juga mengugut akan memboikot semua kempen PAS di PRK DUN Tenang sekiranya Din Puduraya tidak meminta maaf darinya! Garangnya Nizar…
Penulis optimis. Sekiranya mana-mana pihak yang akan bertanya pada Salehuddin mahupun Nizar, mereka berdua pastinya bermati-matian akan menafikan perkara dan insiden tersebut. Begitu juga jika ditanya kepada Mazlan Aliman, kumpulan ANAK atau Dewan Pemuda PAS, “mati hidup balik” pun mereka takkan mengaku kesahihan perkara ini. Iyalah, “siapa yang rela mengaku dia berak di tengah jalan”! Lagi pun, menipu dan berlakon dikhalayak ramai sudah menjadi kebiasaan puak-puak pembangkang. Palsu dan hipokrit..!!!
Nampaknya ramai dari kem Normala sendiri yang tidak ingin dia memenangi PRK DUN Tenang ini. Pemimpin PAS yang datang kebanyakkannya hanya sekadar untuk “tunjuk muka”. Malah dikhabarkan bahawa inilah kali pertama mereka menjejakkan kaki di DUN Tenang! Jika tidak ada PRK di DUN Tenang ini, tak ingin mereka singgah di Felda-Felda yang berada di Tenang. “Beli jiwa”lah kononnya…
Tidak mengapalah. Penulis amat menghormati amalan demokrasi yang diamalkan di Malaysia dan tidak terkecuali PRK DUN Tenang. Normala bertanding dan berkempenlah bersungguh-sungguh. Cubalah untuk “tidak hilang wang deposit”. Penulis harap Normala tidak akan menjemput Mat Sabu dan Anwar ke sana. Maklumlah, yang seorang tu suka “goda” isteri orang, dan yang seorang lagi tu pula lebih merbahaya, dia suka suami, isteri, gadis dan pemuda yang jambu! Penulis risau jika mereka mencemar nama baik Cikgu Mala yang ternyata lebih warak dan Islam dengan “salam bersarung tangan”. Harap Cikgu Mala jangan menjemput mereka. Jika mereka datang tanpa berjemput pun, jangan salam dan berhati-hatilah dengan mereka. Mereka ada rekod polis!
Wallahua’alam.

http://www.kitagempur.com/

0 comments:

Post a Comment