Friday, January 28, 2011

Sah ! MC Milik Suami Normala

Seorang rakan menghubungi Pejabat Pendidikan Daerah Segamat sebentar tadi bagi mendapatkan pengesahan Sijil Cuti Sakit suami calon Pas.

PPD Segamat mengesahkan mc tersebut adalah milik suami Normala yang dikeluarkan oleh Klinik Kesihatan Bandar Putra Segamat.

MC pertama diberi cuti selama 14 hari dari 10hb jan - 23hb jan

MC kedua diberi cuti 5 hari dari 24hb - 28hb jan (jumaat). Sabtu hari cuti, ahad hari mengundi pun hari cuti. Isnin boleh kembali bekerja, p/raya dah habis.


Sementara itu dianogsis yang dicatatkan pada mc ke 2 (garisan hitam) tertulis 'Repussive Mood'. Maksudnya lebih kurang 'mood agresif' atau boleh kita katakan menghadapi masalah psikologi atau dalam bahasa kasar dipanggil 'gila'.

Mengikut seorang doktor yang saya hubungi sebentar tadi, kebiasaannya untuk kes-kes sebegini hanya pakar psikiatri yang boleh mengeluarkan mc terus selama 14 hari. Dalam kes ini ianya tidak berlaku, hanya klinik kesihatan yang mengeluarkan mc tersebut. Kemudian disambung pula 5 hari lagi oleh klinik kesihatan yang sama. MC tersebut juga tidak diketahui ditandatangan oleh siapa, samada oleh doktor sendiri atau oleh pembantu perubatan (MA) kerana ruang nama dan jawatan telah ditutup

Bagaimanapun mengikut doktor yang saya hubungi itu, mc tersebut tidak boleh dipertikaikan kerana ianya sah.

Cuma dalam bab ini ianya seolah-olah telah berlaku pakatan antara suami Normala dan orang yang mengeluarkan mc.

Sekiranya suami Normala benar-benar sakit, maka dia harus berada di rumah dan tidak boleh mengikut isterinya berkempen. Tambahan pula penyakit yang dihadapinya adalah penyakit yang melibatkan otak kerana ianya boleh mengancam orang ramai. Buatnya dia datang 'mood agresif' kemudian tiba-tiba mengamuk dan pukul orang merata, tak ke haru biru jadinya.

Inilah perangai orang Pas, sana sini tuduh orang itu jahat, orang ini rasuah, orang itu menipu, dan sebagainya. Diri sendiri tak sedar. Kopiah putih atas kepala, tetapi mc pun menipu. Kalau nak tolong isteri berkempen, ambillah cuti tanpa gaji.

Tak malu ke, ambil mc, gaji jalan. Duit apa yang kau makan ? duit haram kerana menipu sakit, kemudian sibuk berpolitik, dapat gaji balun, bagi anak bini makan. Duit haram oiiiii.....

Buang sahajalah kopiah atas kepala tu, dasar parti penipu.

Kementerian pendidikan harus mengkaji balik kedudukan sebagai guru. Dia perlu dihantar untuk menjalani rawatan psikiatri untuk mengesahkan tahap mentalnya kerana bimbang ianya boleh mengancam keselamatan murid-murid.

http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/

4 comments:

sejahtera39 said...

laki bin kaki penipu
1..bini dia pernah tipu laki pertama dia
2..laki dia pulak tipu majikan...
cukup bulan dapat gaji bagi anak2 makan...??
dah besar besaok anak dia pulak bagi dia makan hasil kegiatan haram juga...itulh ajaran Parti pas
nik najis tok guru pon sama 2x5...penipu!!!

Mohd said...

Mana Pemuda UMNO Johor?
Kenapa tak buat laporan polis?
Boleh le SPRM buka penyiasatan!

http://profiles.friendster.com/33485812 said...

LAKI DIA DULU PUN TAK HEBOH...KO PULAK BUAT HEBOH.. BODOH PUNYA UMNO LAKNAT,....

Megat Alam Gempita said...

Nak salahkan UMNO jugak kot sebab keluarkan MC ni. Konspirasi antara pegawai perubatan (ipar makrof),guru yg meluluskan cuti (kawan makrof), pegawai PPD (kawan Malaun)

Post a Comment